Ads 468x60px

Ciri-ciri blog yang aku malas nak buka

       Hai kalian,

       Jangan la terasa bila baca "title" post ni ya, (kalau terasa amek la suma kalau nak), di mana saja korang berada sekarang ni, suka hati korang lah nak berada di mana. ( ada aku kesah )
   
 Meh sekarang aku nak buat list la ciri-ciri blog yang aku malas nak buka ( malas nak karang ) :

1 ) Berat (lembab loading)
2 ) banyak sangat widget
3 ) Mod penjimatan kuasa
     (korang nak jimat kuasa apa?, walopon blog korang blank dan ada tulis "Mod penjimatan kuasa",
      Elektrik tetap digunakan, dan seriously, bil elektrik dan segala bil krang takkan berkurang disebabkan
      Mod tu, menyusahkan orang nak baca pun ada, tambahan nak baca post korang yang panjang-panjang )
4 ) Ada gambar awek/balak korang, ingat aku nak ngorat korang ke apa? tak yah nak show off la,
     nanti break-up nak cover-cover plak, delete gambar itu ini.
5) Ada "cursor" yang unik-unik, memeningkan kepala ja tengok, sekejap normal, bila masuk blog korang
    jadi cursor lain.
6 ) Blog Gossip/mengumpat dan sebagainya
7 ) Terlalu banyak "ads", aku tau la dapat duit letak ads,(aku pun letak) ni dah macam blog iklan ja apa kes?
8 )Ada amenda yang xleh"right click" then ada rulis "jangan copy, menta izin dulu" dan sebagainya.
     (korang tau tak, aku klik kanan dua kali, dia akan tnya "prevent this blog from creating additional dialogues"
      ,then bnda tu dah x beguna dan aku boleh klik kanan suka hati aku!, ingat aku nak curik k? buang masa doh,
       aku klik kanan nak open link in new tab sebab selalunya korang tak setkan untuk open link in new tab)
9 ) Ada background music atau video player yang "autoplay"
10) Ada "Track"  location/IP dan sebagainya pelawat/visitor
   
Ini cuma my personal opinion, bukan sejenis complain / kutuk dan sebagainya~

0 comments:

Post a Comment