Ads 468x60px

Rupanya tak ada watermark !

Selamat berjummpa lagi, pembaca blog-aku yang tak seberapa ini,


Dalam entri yang lepas, rasanya masa kecik-kecik dulu mesti korang pernah maen polis sentri kan?
kalau korang bebudak moden mungki tak penah maen kot, best gak le main permainan ni.
Tapi itu bukanlah topik entri kali ini dan tak ade sangkut paut entri yang lepas.(apa aku tulis ni)
ok, dalam entri lepas aku cakap artisteer tak boleh "save" kan?, setelah aku mengkaji, men-google
seantero dunia, ramai yang cakap artisteer yang "crack" (kite kan lanun, hhehe) tak boleh save template,
kalau save ade watermark, sebenarnya aku dah kaji benda ni sendiri sebab belum jumpa penyelesaian 
masa "googling", dan hasil daripada kajian aku (cehwahh, cam scientist plak), sebenarnya korang boleh save,
tapi bila buka fail yang korang save cth : untitled.artx, korang akan nampak cam "watermark" kat header kan?
(sejak bila aku buat tutorial lak ni?)

ni contohnya, ada cam "swirl" kat header kan?


begini cara penyelesaiannya, (step by step)

1. Buka file yang korang save, (aku save kat desktop, korang buka la location mana korang save file tu ya)

2.  klik "tab" header  kat menu atas sekali


3. 1. klik " Effect"
3.2 klik "Glare"
3.3 dan korang nampak ada glare yg "diselect", itulah benda swirl kat header korang~

4. ok step terakhir, scroll atas sikit, korang akan jumpa "no glare", so just klik kat "no glare" dan jeng, jeng dah takde "watermark" tu. yeaha~! Selamat mencuba ye adik-adik~ : )

Tadaa...~ dah hilang watermark kn ?

0 comments:

Post a Comment