Ads 468x60px

Cara buat template blog dengan mudah

Moshi-mosh, ohaiyo, selamat pagi/tgh. hari/petang/malam

Pada suatu hari, aku terpikir nak kongsi sikit cara nak buat template blog tanpa perlu pengetahuan
HTML dan sebagainya (tapi kalau ada lagi bagus), aku taktau sangat pasal HTML, tapi aku edit HTML
ok ja (guna method trial & error), baiknya hati aku hari ni ya..(puji diri sendiri lak, aih)




Cara 1 - search ja kat internet bak kata orang "google" ja sumanya di hujung jari

Cara 2 - Free Template
- korang cari ja mana-mana website yang kasi free template untuk blog, then copy css/html
ataupun download template tu dan upload.
- Cth website yg sediakan free template :
http://www.freebloggertemplate.info/
http://www.ipietoon.com/

(search ja kat google "free blogger template" atau tanya kengkawan blogger)

Cara 3 - Blogger template Generator
- website ni akan bagi korang design blog korang dan generate code css/html untuk korang
-Cth :
www.pimp-my-profile.com/generators/blogger.php
  psyc.horm.org/

Cara 4 - Guna Software (aku guna cara ni)
- software yang aku recommend "Artisteer"
Kelebihan -generate template random / kasi idea untuk korang
-lepas siap, terus boleh apply ke blog
-budak sekolah rendah pun boleh guna


Link Torrent (perlu ada utorrent dan sebagainya)

(Belilah yang original sebab yg crack ada masalah dengan "save" file)

0 comments:

Post a Comment